Velkommen
Om Bryd Angsten
Modul 1.0. Fakta om angst
Modul 2.0. Bryd angsten sådan
Facebook
Artikler
Aktuelle cases
Uge 14 - Start med at komme i gang her01
Uge 15 - Lær den kognitive model at kende her02
Uge 16 - Lær din krop at kende her03
Uge 17 - Begynd at accepter dét, du ikke kan ændre her04
Uge 18 - Brug 2. tanken her05
Uge 27 - Find dine citater og brug dem her06
Uge 29 - Opøv din visualiserngsevne her07
Uge XX - Lav din målliste her08
Uge XX - Undersøg og udfordre din målliste her09
Uge XX - Find dine rollemodeller her10
Uge XX - Lær at ked dig her11
Uge XX - Start nu med at bruge det du har lært her12
Uge XX - Og start et liv uden at blive begrænset af din angst her13
Modul 2.0. Bryd angsten sådan

HVORDAN BRUGER JEG "MODUL 2.0."?
Bryd Angsten arbejder ud fra konceptet: "De simple fire".

De simple fire:
  1. Indsigt og viden, (Modul 1 og Modul 2 i uge 11, 12, 14 og 15)
  2. Tanke- og visualiseringsøvelser, (Modul 2 i uge 16, 17 og 18)  
  3. Adfærds- og udfordringsøvelser, Modul 2 i uge 19, 20 og 21)
  4. Evaluér og gentag. (Modul 2 i uge 22 og 23) 
Det sidste punkt i "De simple fire" handler om evaluering og gentagelse, som fastholder processen.

Gentagelse efter gentagelse er med til at etablere nye opfattelser, mønstre og vaner. Fastholdelse og gentagelse er et grundelement i at bryde angsten konstruktivt hen mod en ny opfattelse, som kan skabe en ny vane med et nyt mønster.

Nye opfattelser, mønstre og vaner, som kan give dig et meningsfyldt liv med trivsel og livskvalitet.

SÅDAN BRUGER DU "MODUL 2.0"!
Formålet med 2.0 fanen er, at give "helt almindelig mennesker" indsigt i redskaber og metoder til at bruge angsten konstruktivt i sit arbejde med personlig udvikling. Uanset hvad der står på din målliste eller To-do-liste.

Metoderne og redskaberne, som præsenteres her under "Modul 2.0-fanen" i menuen ude til højre, tager sit udgangspunkt i vestens kognitive adfærdstræning kombineret med Østens principper inden for mindfullness.

Den kognitive adfærdsterapi har vist sig som en af de mest effektive, holdbare og virkningsfulde metoder til bryde angsten  i forbindelse med sin personlig udviklling. Nogle af principperne i mindfullness har ligeledes vist sig at være effektfuld i arbejdet med sin personlige udvikling, herunder f.eks. meditation, vejrtræknings- og afspændingsøvelser.

Bryd angsten handler om at bruge de redskaber, som virker. De redskaber som virker for dig - der hvor du har brug for det!

Angst er ofte noget vi har lært gennem erfaringer på livets vej. Den gode nyhed er, at det er noget vi kan lægge fra os igen.

Følg med her på fane 2.0. fra uge 14.
--------------------------0------------------------

OBS: Bryd Angsten kan også bruges som inspiration af personer, som lider af angst - uanset om det er kortvarigt eller af længerevarende karakter.

Bryd Angsten anbefaler, at personer som lider af angst bruger hjemmesiden til inspiration i samråd med en psykolog/psykiater/læge/terapeut.
All Rights Reserved...